Hey, HAY!

by blogbyblumensaadt

HAY

Jeg var intet mindre end sønderknust, da jeg forleden dag gik ind i en lille butik i Charlottenlund, der er fyldt med dejlige danske design mærker, for at lede efter de fantastisk smukke viskestykker fra HAY. Det grafisk vævede mønster og de smukke farver havde fortryllet mig, og jeg var parat til at tømme butikken for alle dem de havde!

Jeg ledte og ledte, men fandt dem ikke, så jeg endte med at spørge manden bag kassen, som fortalte mig, at dem solgte de ikke mere, da der havde været for mange klager på de skønne sager. “De farver, der er vævet ind i viskestykkerne, er nylon snore, så tørre-evnen er desværre ganske ringe, selvom de er super flotte.” sagde han, og mit hjerte sank.

HAY

Forhandler: Casanova

Hay Hay

Åh, de er dog så smukke, men jeg tænkte, at jeg måtte søge videre efter nogle fantastiske viskestykker et andet sted.

Fordi, for mig er det vigtigt at de ting jeg har i mit hjem, er brugsting såvel som at de er flotte. Jeg går ikke så meget op i mærker og pris, så længe det er noget der virkelig fortryller mig.

Og selvom jeg har hjertesorger over de lækre Hay viskestykker, så synes jeg, at jeg har fundet en god portion andre flotte alternativer!

1. Michelle Smith

Michelle Smith

3 stk = ca 250 kr

2. Jenniger Eng Studio

Jennifer Eng

1 stk = 118 kr

3. Séverine

2 stk = 215 kr

Alt dette lyder nok som en super trist kærligheds historie, men jeg må indrømme, at jeg måske alligevel ender med at købe et par HAY viskestykker, og have dem hængende til pynt. De er utrolig smukke, men jeg er godt nok også vild med mine alternativer! Åh, decisions, decisions!

__________________________________

Hey, Hay!

I found out, that my dream tea towels (yes, I actually have dream tea towels – I guess I actually have dream-everything!), wasn’t as “dreamy” as I first thought, when I spoke to a the shop manager of a little boutique in Charlottenlund, Denmark, and he told me, that the Hay tea towels wasn’t very good. The colors in the towels, are made of nylon, so they aren’t a very big help when it comes to cleaning. 

Oh well, I found some alternatives, that I really liked, and I placed them above, in a list of three. They are not scaled from 1 to 3, the numbers are totally random, since I really like them all! And I hope you do too!

